Autyzm na granicy zrozumienia

Redakcja:
Barbara Winczura
Wydawca:
Impuls (2010)
ISBN:
978-83-7587-357-3
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Biblioteka Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Jarosławiu - Księgozbiór

Agata Gruna-Ożarowska: Umysł niewspółodczuwający. Neurobiologia autyzmu; Irena Dawidiuk: Wpływ diety na zachowania autystyczne. Czy taka interwencja jest możliwa?; Małgorzata Skórzyńska: wczesne diagnozowanie autyzmu-perspektywy i dylematy; Julia Urbaniak: To, co jest niewidoczne dla oczu. Prozopagnozja w diagnozie dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych; Katarzyna Markiewicz: Zmiany w rozwoju funkcji wykonawczych u dzieci autystycznych; Barbara Winczura: Zabawa jako komponent rozwoju teorii umysłu u dzieci z autyzmem; Jacek J. Błeszyński: Czy echolalia w autyzmie jest problemem komunikacyjnym?; Bogusława Beata Kaczmarek: Nie jak, dlaczego? O własnym języku dzieci z autyzmem; Elżbieta Maria Minczakiewicz: Śpiew i muzyka w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci z diagnozą autyzmu; Maria Piszczuk: Stosowanie narracji w terapii dzieci z autyzmem; Alina Czapiga: Model rozwoju w autyzmie i zaburzenia współwystępujące z autyzmem; Beata Płażewska: Dylematy diagnostyczne związane z występowaniem symptomów zaburzeń łączonych. Historia dwóch małych chłopców - długa podróż przez nieznane; Małgorzata Sekułowicz: Zrozumieć genialnych autystów - od Mozarta do Warhola; Aneta Kochanowicz: O zagrożonym prawie do życia dziecka z autyzmem - z perspektywy etycznej. [k]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo