Życie pełne barw
Autor: | Malwina Ferenz |
---|---|
Lektor: | Magdalena Emilianowicz |
Wyd. w latach: | 2019 - 2024 |
Wydane w seriach: | Neon Café Z książką jej do twarzy |
Autotagi: | audiobooki druk książki powieści proza |
Więcej informacji... | |
4.0
|
|
|
|
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Recenzje
-
Bohaterowie książki pokazują nam jak wiele barw może mieć ludzkie życie. Jak różny, ale też przewrotny może być los. • Do kawiarni Neon Cafe nie jest łatwo trafić. W zasadzie rzadko kiedy komukolwiek się udaje. Ukryta we wrocławskim podwórku, blisko Rynku nie cieszy się wielką popularnością. Jednak, jak zapewnia nas barman, ten kto ma tu trafić - trafi. Wybraną osobę ściągają odgłosy gitary, zapach ulubionej potrawy, tajemniczy szyld widoczny tylko dla niej - takie to magiczne miejsce. A jeśli dodać, że w środku na przybysza zawsze czeka akurat to, na co ma ochotę, to już wiemy, że miejsce jest niezwykłe. • Do tej niezwykłej kawiarni, w ciągu jednego dnia, trafia pięć osób. Każda z nich opowiada barmanowi swoją historię, znajdując w nim wdzięcznego słuchacza. Każda z historii wybrzmiewa do końca, nawet za cenę spóźnienia do pracy. • Pierwszym gościem jest staruszka, która przed laty razem z matką przybyła do Polski z Kazachstanu. Obie trafiły do PGRu i tam ciężko pracowały, odbudowując powojenną, podwrocławską miejscowość. Pewnego dnia, kiedy przybyły z miasta fotograf robi im zdjęcia, prezentujące ich codzienną pracę, dziewczyna prosi go o pokazanie albumów- z ciekawości. Na jednej z fotografii dziewczyna, która jest już zaręczona, dostrzega nieznajomego zegarmistrza. Następnego dnia udaje się na wycieczkę do Wrocławia, gdzie odnajduje mężczyznę ze zdjęcia i tydzień później zostaje jego żoną. • Tej romantycznej historii miłosnej przysłuchuje się drugi gość kawiarni - policjant, wdowiec. Mężczyzna po śmierci żony, która przegrała walkę z rakiem, ma trudności w adaptacji w nowej rzeczywistości. nie potrafi pozbyć się ubrań po zmarłej, tkwiąc nieco w zawieszeniu. Jednak podczas jednej z interwencji podczas libacji, w domu dobrze już znanego wrocławskiej policji pijaczka, pod szafą w zdemolowanym mieszkaniu znajduje czarnego kota. Postanawia przygarnąć zwierze, co znacząco wpływa ja życie nie tylko jego. • Trzecim gościem jest motorniczy tramwaju, który w dość niecodziennych okolicznościach dowiaduje się o dobrej nowinie. Mężczyzna posądzając żonę o zdradę wspina się na 20-metrowy pomnik przedstawiający lokomotywę na torach, z zamiarem dowiedzenia się prawdy o niewierności swojej Irci. • Kolejny gość opowiada jak z dobrze sytuowanego kierownika Działu IT w banku, stał się grającym na wrocławskim Rynku kloszardem. Jego historia, to historia człowieka, który traci wszystko- nie tylko pieniądze, za którymi goni. A swoje obecne położenie traktuje jako pokutę, za popełnione błędy. • Ostatni gość to sześćdziesięcioletnia kobieta, z pochodzenia Ukrainka, która przybyła do Polski w celu wspomożenia finansowego swojej rodziny. Opowiada o swoim zawieszeniu, pomiędzy Polską a Ukrainą, gdzie w żadnym kraju nie czuje się w pełni u siebie. • Książkę czyta się szybko i lekko. Jest pełna humoru i dosadnego języka. Nie jest przekoloryzowana, nie wybiela swoich bohaterów- co jest dużym plusem. • Jest to pierwszy tom serii, której trzecia część miała premierę 15.01.2020 - także ja mam nieco do nadrobienia.
Dyskusje
Opis
Autor: | Malwina Ferenz |
---|---|
Lektor: | Magdalena Emilianowicz |
Wydawcy: | Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym LARIX (2024) Czwarta Strona - Grupa Wydawnictwa Poznańskiego (2019) Legimi (2019) Wydawnictwo Poznańskie Wydawnictwo Filia |
Serie wydawnicze: | Neon Café Z książką jej do twarzy |
ISBN: | 978-83-66381-80-3 978-83-7976-196-8 978-83-7976-197-5 978-83-8075-595-6 978-83-7976-193-8 |
Autotagi: | audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne |
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści
13 rekordów bibliograficznych,
pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.