Awantura o szkołę

Ilustracje:
Paulina Kaniewska
Tłumacz:
Adrianna Zabrzewska
Autor:
Adrianna Zabrzewska
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2019)
Wydane w seriach:
Ilustrowana Czytanka
My Little Pony
Mój Kucyk Pony
ISBN:
978-83-281-3796-7
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Kiedy Mapa Przyjaźni się powiększa i ukazuje nieznane do tej pory zakątki leżące poza Equestrią, sześć kucykowych przyjaciółek musi wymyślić sposób, by i tam dotarła Magia Przyjaźni. Na szczęście Twilight Sparkle doskonale wie, co robić - otworzy własną Szkołę Przyjaźni! Będzie to miejsce dla wszystkich istot niezależnie od ich pochodzenia, umiejętności czy koloru. Okazuje się jednak, że nie jest to takie proste. Twilight i jej przyjaciele napotykają mnóstwo przeszkód w realizacji swojego marzenia, a w konsekwencji szkoła zostaje zamknięta. Klaczka musi zjednoczyć swoich uczniów, zmobilizować do działania inne kucyki i złamać zasady, by stanąć w obronie tych, którzy zasługują na poznanie Magii Przyjaźni! [opis z okładki]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo