Pamiętnik inteligenta:

historie wesołe, a ogromnie przez to smutne

Wydawcy:
Wydawnictwo Edipresse Kolekcje (2019)
Edipresse Polska
ISBN:
978-83-8164-033-6
Autotagi:
druk
historia
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
proza
Źródło opisu: Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu - Katalog księgozbioru

Tytuł może zmylić prawie każdego. Bez względu na wiek polecam zupełnie inne podejście do życia, świata i ludzi. Przed czytelnikiem otworzą się wspomnienia powstańca warszawskiego, aktora, a jednocześnie komedianta i inteligenta. W tekście mieszają się melancholia i satyra, okupacja, stalinizm, ale i stan wojenny. Pamiętnik to gatunek literatury stosowanej, czyli relacja prozatorska o zdarzeniach, których autor był uczestnikiem, bądź naocznym świadkiem. Nie każdemu odbiorcy on odpowiada. Pamiętnik (w przeciwieństwie do dziennika) opowiada o zdarzeniach z pewnego dystansu czasowego, w związku z czym kształtuje się dwupłaszczyznowość narracji. Autor pamiętnika opowiadać może nie tylko o tym, jak odpowiednie zdarzenia przebiegały, lecz może ujawniać także swoje... [lubimyczytać.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo