Grzeczna niegrzeczność czyli Sposób na nadymki-drażliwce

Autorzy:
Wojciech Kołyszko
Jovanka Tomaszewska
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2017)
Wydane w seriach:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci
Łączybajki dla Małych i Dużych
ISBN:
978-83-64565-16-8, 978-83-64565-32-8
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
publikacje dydaktyczne
zbiory opowiadań

Fiszka mieszka w fantastycznym świecie Filajków, który pod wieloma względami przypomina nasz. Dziewczynka pierwszy raz jedzie do Kumulurado, na co czekała od lat. Bardzo chciałaby być grzeczna, ale jeszcze bardziej marzy o tym, żeby dosiąść niebezpiecznego ptaszora-buldożera. Czy uda jej się spełnić któreś z tych pragnień? Co ma do tego tajemniczy Grzecznich? I jaką rolę w całej historii odegra jej niezwykle grzeczny kuzyn Gzyms? W książce zamieszczono pomocne ćwiczenia, a na Stronach dla Małych oraz Stronach dla Dużych wiele pożytecznych informacji oraz sugestie, jak zdobytą wiedzę wykorzystać we własnym życiu. „Grzeczna niegrzeczność” podejmuje dwa ważne tematy: grzeczności i asertywności. Co to właściwie znaczy, że dziecko jest „grzeczne”? Czy grzeczność oznacza tylko posłuszeństwo? Czy posłuszne dzieci będą dobrze radzić sobie w życiu? Czy asertywność może być grzeczna? Czy jest potrzebna dzieciom, czy tylko dorosłym? Książka pomoże odpowiedzieć na te i wiele innych pytań.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo