Kiedy Pan Piecho gryzie

Tytuł oryginalny:
When Mr. Dog Bites
Autor:
Brian Conaghan
Tłumacz:
Łukasz Małecki
Wydawcy:
YA - Grupa Wydawnicza Foksal (2019)
Ya (2019)
Legimi (2019)
Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:
978-83-280-5414-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0

16-letni Dylan Mint ma zespół Tourette’a. Prowadzi ciągłą walkę z niekontrolowanymi przekleństwami, tikami, emocjami. Walka jest nierówna, bo z góry skazana na porażkę. Jedna rutynowa wizyta u lekarza wywraca do góry nogami cały świat chłopaka. Dylan jest przekonany, że niebawem umrze. Tworzy więc listę rzeczy (bucket list), które musi zrobić, zanim pożegna się z życiem. Gdy próbuje kolejno zrealizować swoje postanowienia, wszystko okazuje się inne, niż wcześniej się wydawało… Po drodze dowie się wiele na swój temat, a inni ludzie zaczną rozumieć jego chorobę i dostrzegą coś więcej za maską niesympatycznego, nieobliczalnego chłopaka… /Nota wydawnicza/
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dylan Mint jest nastolatkiem. Cierpi na dość nietypową przypadłość, ma bowiem zespół Touretta. Każdego dnia prowadzi walkę z samym sobą. Ciągle podejmuje karkołomne próby zapanowania nad wypowiadanymi przez siebie w sposób niekontrolowany i gwałtowny przekleństwami, tikami, emocjami. Dylan jednak w tej walce jest niczym Don Kichot, z góry skazany na porażkę. Uczy się w szkole specjalnej Drumhill. Chłopak jest ogromnym fanem piłki nożnej i gier komputerowych. Stara się żyć jak jego rówieśnicy. Wszystko jednak się zmienia, gdy Dylan podsłuchuje rozmowę swej mamy z lekarzem, do którego udają się co jakiś czas na rutynowe kontrole. Z rozmowy tej wynika, że zostało mu zaledwie kilka miesięcy życia. Nastolatek początkowo jest wstrząśnięty tą informacją. Bo któżby nie był?! Jednak przed pożegnaniem się z życiem ma zamiar zrealizować jeszcze pewne postanowienia. W krótkiej chwili i bez wielkiego zastanowienia zaczyna tworzyć punkt po punkcie listę rzeczy, które chciałby zrobić przed śmiercią. Początkowo rzeczy do niej dodane wydają się chłopcu raczej nierealne, pomimo tego postanawia przynajmniej spróbować podjąć wyzwanie ich realizacji. W momencie podjęcia tej decyzji jego świat zostaje niemalże wywrócony do góry nogami…
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo