I kowbojki mogą marzyć

Tytuł oryginalny:
Even cowgirls get the blues
Autor:
Tom Robbins
Tłumacz:
Piotr W. Cholewa
Wydawcy:
Zysk i Spółka. Wydaw (1976-1999)
PiK (1992)
Wydane w seriach:
Kameleon
ISBN:
83-7150-591-4, 83-85264-16-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
5.0

"Natura odczuwa pociąg do eskperymentu", natura więc zaeksperymetowała i stworzyła Sissy Hankshaw. Kobietę z ogromnymi kciukami. Kciukami, które stały się dla Sissy narzędziem do osiągnięcia wolności. Tom Robins stwarza fabułę jako pretekst do mówienia w sposób przewrotny o tym, co znaczy w życiu człowieka miłość. W sposób jawny mówi o tym, czym jest stabilizacja dla każdego z nas, ale głównym tematem jest wolność. Wolność w sobie samym i szczęście bycia wolnym pośród innych ludzi. O swoja wolność walczą właśnie tytułowe kowbojki (Kowbojka to symbol kobiety świadomej, stawiającej się ponad patriarchat). Źródło: lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo