Szatan z 7 klasy

Inne tytuły:
Szatan z 7-ej klasy
Szatan z siódmej klasy
Autor:
Kornel Makuszyński (1884-1953)
Zdjęcia:
Antoni Wójtowicz (1925-2003)
Reżyseria:
Maria Kaniewska (1911-2005)
Kompozytor:
Witold Krzemieński (1909-2001)
Lektorzy:
Józef Skwark
Stanisław Milski (1897-1972)
Pola Raksa ...
Scenariusz:
Maria Kaniewska (1911-2005)
Roman Niewiarowicz (1902-1972)
Montaż:
Lidia Pstrokońska
Ilustracje:
Zbigniew Piotrowski (1903-1963) ...
Wyd. w latach:
1960 - 2015
ISBN:
978-83-10-11025-1, 978-83-10-11608-6
978-83-10-12051-9, 978-83-10-12064-9
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Szatan z 7-ej klasy Szatan z siódmej klasy
Autor:Kornel Makuszyński (1884-1953)
Zdjęcia:Antoni Wójtowicz (1925-2003)
Reżyseria:Maria Kaniewska (1911-2005)
Kompozytor:Witold Krzemieński (1909-2001)
Lektorzy:Józef Skwark Stanisław Milski (1897-1972) Pola Raksa Krzysztof Krawczyk (1946-2021)
Scenariusz:Maria Kaniewska (1911-2005) Roman Niewiarowicz (1902-1972)
Montaż:Lidia Pstrokońska
Ilustracje:Zbigniew Piotrowski (1903-1963) Stanisław Bobiński (1897-1981)
Wydawcy:Nasza Księgarnia (2006-2015) Propaganda (1960) SF Kadr SF OKO Gebethner i Wolff
ISBN:978-83-10-11025-1 978-83-10-11608-6 978-83-10-12051-9 978-83-10-12064-9
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo