Fabryka języka

Autor:
Małgorzata Korbiel
Ilustracje:
Agnieszka Matz
Małgorzata Matz
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2020)
Wydane w seriach:
Gry Planszowe
Gry Słowne
ISBN:
5901761119947
Autotagi:
grafika
gry planszowe
książki
obiekty trójwymiarowe

GRA PLANSZOWA. Opracowana przez logopedkę gra planszowa, w której każdy z graczy buduje swojego robota. Zdobywanie poszczególnych części nie jest jednak łatwe – gracze muszą wyćwiczyć swoje usta i języki. Wykonując polecenia z kart zadań mogą poruszać się po planszy, aby wziąć element z taśmy produkcyjnej, przeszukać kosz na śmieci lub ukraść innemu graczowi fragment jego robota.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Tytuł: Fabryka języka • Producent: Zielona Sowa • Wiek: 6+ • Czy języka można używać do czegoś innego poza lizaniem lizaków i mówienia? Owszem! Jest potrzebny chociażby do wygrania w grze Fabryka języka! Autorką gry jest Małgorzata Korbiel, która jest logopedą pracującą z dziećmi. Ilustracje wykonała Agnieszka Matz. • Gra składa się z planszy, czterech pionków, kostki, instrukcji i 50 dwustronnych kart. Na jednej stronie znajdują się polecenia, na drugiej części robota, które trafiają do nas za wykonane poprawnie ćwiczenie. Przed przystąpieniem do rozgrywki należy przygotować planszę, ułożyć w odpowiednich miejscach karty i postawić pionki. • Gracze mają za zadanie skompletować własnego robota. Mogą to zrobić, wykonując odpowiednie ćwiczenia. Znajdują je na karcie. Zadania są różne, łatwiejsze i trudniejsze, każde z nich związane jest z jakimiś ćwiczeniami logopedycznymi. Na przykład należy zwinąć język w rurkę, nadmuchać policzki jak balony, zrobić językiem kółka, powtórzyć łamaniec językowy. Jeśli uda się wykonać zadanie, należy przesunąć się po planszy zgodnie z tym, co na karcie. Ruchy zależą więc od tego, co wylosujemy. Pola na planszy mają swoje kolory, które również coś oznaczają. Na przykład po stanięciu na żółtym polu karty z taśmy lądują w odpadkach. Każde pole ma miniinstrukcję działania. • Mocną stroną gry jest to, że jest ona dla dość młodych graczy, lecz sprawdzi się też dla starszych zawodników. Jest zabawna, ciekawa i oryginalna. Dostarcza emocji – podczas kompletowania robota i podczas robienia zadań. To też pomoc logopedyczna. Instrukcja jest jasna, gra prosta i wciągająca. • Fabryka języka to doskonała gra dla młodszych i starszych. Wciąga i można się przy niej świetnie bawić. Jest pomysłowa i rozwijająca. Polecam z całego serca, oby więcej takich zabawek.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo