Pigułka wolności

Autor:
Piotr Czerwiński
Wydawca:
Wielka Litera (2012)
ISBN:
978-83-63387-29-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.5 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Na początku było słowo, a potem człowiek w nie kliknął. Tak się to zaczyna (…). Człowiek, używający lewego klawisza, może dziś obracać w pył całe kontynenty i świętą niewinność milionów istot.” • Głównym bohaterem książki, którą dzisiaj polecamy, jest Aleksy, który zakłada na facebooku stronę niezbyt cieszącą się popularnością. Pewnego dnia odkrywa jednak, że liczba jego fanów diametralnie wzrosła. Fakt ten nieoczekiwanie zmienia jego życie. „Pigułka wolności” Piotra Czerwińskiego – bo o tej powieści mowa – opisuje esencję „czasów facebooka”. Przedstawia modę na bezmyślne klikanie i parcie na dzielenie się z ludźmi informacjami. Nawet, jeśli tak naprawdę niewiele mamy do przekazania poza tym, że właśnie się obudziliśmy, skorzystaliśmy z łazienki, nie możemy znaleźć miejsca parkingowego lub widzieliśmy jakiś film. • Autor uświadamia nam ilu takich bezmyślnych „klikaczy” i wirtualnych ekshibicjonistów jest wśród nas i zmusza do refleksji nad tym w jakim stopniu my daliśmy się wciągnąć w tę „zabawę”. • Bo „kciuk był walutą w tej przedziwnej społeczności, był jak salut, wznoszony na paradzie przed trybuną wodza, a okrzyk „lubię to!” był ich partyjnym pozdrowieniem”. • I w zasadzie nie wiadomo czy się śmiać czy płakać... ao
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo