Rachunkowość i podatki w logistyce:

od teorii do praktyki

Redakcja:
Piotr Szczypa
Wydawca:
CeDeWu (2018-2023)
ISBN:
978-83-8102-042-8, 978-83-8102-503-4
978-83-8102-721-2
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
publikacje naukowe
skrypty
szkoły wyższe

Rachunkowość, a przede wszystkim podatki dotyczą wszystkich przedsiębiorstw, także tych prowadzących działalność z zakresu transportu i logistyki. Książka „Rachunkowość i podatki w logistyce. Od teorii do praktyki" adresowana jest do wszystkich, którzy chcą poznać i zrozumieć rolę rachunkowości oraz podatków w realizacji procesów logistycznych (m. in. studenci kierunków z zakresu transportu i logistyki, słuchacze studiów podyplomowych, szkoleń, kadra menedżerska przedsiębiorstw transportowych i logistycznych). Zgodnie z tytułem w każdym rozdziale prezentowane są treści teoretyczne, często wynikające z przepisów prawa. Uzupełnione są one przykładami z praktyki i zadaniami. Do każdego zadania podane jest rozwiązanie. Dzięki tej książce Czytelnik zdobędzie nie tylko wiedzę, ale także praktyczne umiejętności przydatne przede wszystkim w życiu zawodowym, a mianowicie: • rozróżnianie i dobieranie form ewidencji do potrzeb rachunkowości i podatków; • klasyfikowanie podatków, opłat i parapodatków w praktyce przedsiębiorstw transportowych i logistycznych; • charakteryzowanie procesów logistycznych; • interpretowanie składników bilansu przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem zasobów zaangażowanych w procesach logistycznych; • rozróżnianie przychodów i kosztów bilansowych oraz podatkowych w działalności logistycznej; • wykorzystanie informacji ze sprawozdania finansowego w procesach decyzyjnych; • identyfikowanie operacji gospodarczych związanych z procesami logistycznymi i określenie ich wpływu na składniki bilansu oraz rachunku zysków i strat; • budowanie planu kont z uwzględnieniem procesów logistycznych; • dokonywanie pomiaru i wyceny środków trwałych zaangażowanych w działalność logistyczną; • przeprowadzenie wyceny rozchodu zapasów materiałów, towarów i wyrobów gotowych; • ustalanie czasu pracy kierowców oraz kosztów krajowej i zagranicznej podróży służbowej; • dokonywanie rozliczeń z tytułu podatku dochodowego, podatku VAT, akcyzy oraz podatków i opłat lokalnych (podatek od środków transportu, podatek od nieruchomości, podatki i opłaty za użytkowanie środowiska i inne) w działalności logistycznej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo