Opowiem ci o zbrodni

Inne tytuły:
Ludzie w autobusie
Autorzy:
Katarzyna Bonda
Igor Brejdygant
Wojciech Chmielarz
Michał Kuźmiński ...
Wstęp:
Michał Fajbusiewicz
Wydawcy:
Skarpa Warszawska (2020)
Kompania Mediowa (2018)
Legimi (2018)
Agencja Wydawniczo-Reklamowa Skarpa Warszawska
Wydane w seriach:
Historie Prawdziwe
Historie Prawdziwe - Kompania Mediowa
ISBN:
978-83-66644-14-4, 978-83-951569-0-8
978-83-951569-1-5
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0

Najsłynniejsze polskie „pióra kryminalne” – Katarzyna Bonda, Igor Brejdygant, Wojciech Chmielarz, Marta Guzowska, Małgorzata i Michał Kuźmińscy, Katarzyna Puzyńska i sześć wybranych przez nich prawdziwych zbrodni, które wstrząsnęły Polską. Na podstawie książki powstał scenariusz programu TV, w którym narracja jest prowadzona przez samych pisarzy.

Sześć tragedii i próba zrozumienia sytuacji, które do nich doprowadziły. Każdy z autorów przeanalizował okoliczności towarzyszące przestępstwom – rozmawiając z profilerami, patologami, psychologami, specjalistami-kryminologami czy analizując akta – i opisał wybraną historię. Wszyscy zrobili to w charakterystyczny dla siebie sposób, posługując się językiem, do którego przyzwyczaili swoich czytelników. Mamy różne punkty widzenia i rozmaite sposoby podejścia do tematu.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Co kryje się w umyśle osób, które dopuszczają się zbrodni na drugim człowieku? Czy z tym "czymś" trzeba się urodzić, czy też w wyniku przeżytych wydarzeń człowiek może stać się na tyle okrutny, że będzie w stanie pozbawić życia inną osobę? Te i wiele innych pytań będziemy mogli zadać podczas lektury "Opowiem Ci o zbrodni". • Znani autorzy, pisarze, ludzie, którzy ze śmiercią w swoich powieściach mają do czynienia w różnych okolicznościach zderzą się z brutalną rzeczywistością. Pokazują nam, czytelnikom, że jest pewien znaczący aspekt, który nawet najbardziej doświadczonemu pisarzowi, może spowodować szok, i zmusić do myślenia, a mianowicie to, że w sytuacji, w której autor rozpoczyna swoją przygodę z fikcją literacką, to ciągle jest to tylko (albo aż) fikcja. W zmyślonym świecie wszystko się zdarzyć może, morderstwa, wszelkie inne przypadki okrucieństwa, jednak sprawa zmienia się, kiedy to ofiary i przestępcy mają prawdziwe imiona, nazwiska, pesele. Są realnymi ludźmi, którzy albo zostali bestialsko zamordowani, albo odsiadują teraz wyroki za swoje makabryczne zbrodnie. W "Opowiem ci o zbrodni" poznajemy sześć historii, które wydarzyły się naprawdę. Tajemnicze zaginięcie, zbrodnia, prowadzenie śledztwa, tony akt i zeznań. Najbardziej szokującą dla mnie sprawą była historia młodego chłopaka, który z premedytacją pozbawił życia innego mężczyznę tylko dlatego, bo chciał zobaczyć jak to jest kogoś uśmiercić. Nie jest możliwe dla mnie zrozumienie tej opowieści i to właśnie ten utwór Igora Brejdyganta przemówił do mnie najmocniej i sprawił, że opinia o tej książce zdecydowanie wzrosła. Autorzy ujawniają okrutną prawdę o człowieku, o tym do czego jest zdolny. Każdy, na swój oryginalny sposób, przedstawia wybrane, dawne sprawy, które jednych mogą zaszokować, a drugich obejść bez większego zainteresowania. Akcja wzbogacona jest o naukowe dygresje i komentarze samych autorów, co pozwala nam, czytelnikom spojrzeć na zbrodnię z różnych stron. Dodatkowo, możemy poznać styl pisania każdego z autorów, nie mamy tu narzuconej jednakowej narracji, za to otrzymujemy sześć różnych popisów pisarskich, jedne lepsze, drugie gorsze, ale każdy z nas ma swój ulubiony styl i trudno z tym dyskutować. Główną myślą, jaka nachodzi mnie po lekturze tej książki, jest to, że kiedyś praca śledczych, policji i innych służb odpowiedzialnych za łapanie morderców, ustalanie kto popełnił zbrodnie, to było wyzwanie. Teraz, w dobie komputerów, nieustającej inwigilacji, monitoringów, jest trudniej o bycie anonimowym. Podsumowując, straszne jest to, do czego jest zdolny człowiek. Nigdy nie uda mi się zrozumieć takich postępowań. • Książka jest idealna dla osób lubiących kryminały, literaturę naukową i faktu. "Opowiem ci o zbrodni" łączy w sobie kilka cech z tych gatunków, dlatego też wielu z Was przypadnie ona do gustu!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Ludzie w autobusie Dwa kasztany w kieszeni Portret kobiety nad brzegiem morza "Sasquatch" Morderstwo na dziesiątym piętrze
Autorzy:Katarzyna Bonda Igor Brejdygant Wojciech Chmielarz Michał Kuźmiński Małgorzata Fugiel-Kuźmińska Michał Fajbusiewicz Marta Guzowska Katarzyna Puzyńska Igor Brejdygant Wojciech Chmielarz Bogdan Lach Robert Małecki Maksymilian Czornyj Joanna Opiat-Bojarska
Wstęp:Michał Fajbusiewicz
Wydawcy:Skarpa Warszawska (2020) Kompania Mediowa (2018) Legimi (2018) Agencja Wydawniczo-Reklamowa Skarpa Warszawska
Serie wydawnicze:Historie Prawdziwe Historie Prawdziwe - Kompania Mediowa
ISBN:978-83-66644-14-4 978-83-951569-0-8 978-83-951569-1-5
Autotagi:antologie dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura faktu literatura piękna opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo