To my dzieci świata

Autor:
Eliza Piotrowska
Ilustracje:
Hubert Grajczak
Wydawcy:
Papilon (2022)
Centrum Edukacji Dziecięcej - Publicat (2018-2022)
Publicat
Wydane w seriach:
CED Centrum Edukacji Dziecięcej
Centrum Edukacji Dziecięcej
ISBN:
9788327104397, 978-83-271-0303-1
978-83-271-0632-2
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
2.0

Ta książka zabierze dzieci w fascynującą podróż. Razem z Igą, Gutkiem i psem Globusem poznają rówieśników z 28 krajów na różnych kontynentach. Odkryją najważniejsze święta, tradycyjne potrawy oraz ulubione zabawy, jakie towarzyszą dzieciom w najdalszych zakątkach świata. Poćwiczą sambę w Brazylii, pobawią się w leśnym przedszkolu w zimnej Skandynawii, zagrają w tryktrak w Turcji, przyjrzą się z bliska zwięrzetom w gorącej Australii czy Kenii, w e Francji poczęstują się pachnącymi rogalikami, a w Izraelu purimowymi ciasteczkami. Zrozumnieją, że wszystkie dzieci są wyjątkowe. Chociaż żyją na różnych kontynetach, mają podobne marzenia. Pragną być kochane, uśmiechnięte i szczęśliwe. Na początku i na końcu książki znalazły się postacie, które dzieci będą mogły odszukać w kolejnych rozdziałach. To zabawa, która ćwiczy spostrzegawczość i koncentrację. Wspólne czytanie i oglądanie książki może być pretekstem do rozmowy z dzickiem o różnicach w wyglądzie, kulturze i stylu życia, a także inspiracją do podróży oraz poszerzania horyzontów. Książka w radosny sposób uczy akceptacji i otwartości na świat. Bo ktoś inny to ktoś wyjątkowy!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Moją osobistą ocenę książki podbiła ogólna reakcja Młodego Czytelnika na nią: wybrał ją z półki (czyli zainteresowała go okładka, bo czytać samodzielnie nie potrafi), czytanej na głos słuchał, a jego wzrok ślizgał się po ilustracjach i czasem zadał pytanie o coś, co na nich zauważył. I tylko dlatego ta książka nie jest taka najgorsza. • Na nic podnad tę notę nie zasługuje, ponieważ: • -ilustracje są chaotyczne, • -jest niekonsekwentna: raz przedstawiany jest region geograficzny, raz kraj; o jakimkolwiek planie w "podróży" nie ma mowy, skaczemy po nieokreślonych kontynentach aż się w głowie kręci; przede wszystkim zaś raz przedstawiane są słynne postacie fikcyjne, jak bohaterowie książek lub mitologii, innym razem historyczne, czasem trafi się budowla, czasem zwierzak. I czasem w innych krajach mówią po "ichniemu", a czasem po polsku. • Kompletne brakuje tu powtarzalności układu, schematyczności, wyjaśnień, przypisów. Książka to tak naprawdę nie do końca czytelne, choć atrakcyjne dla młodszego dziecka ilustracje, parę luźnych skojarzeń z danym miejscem i wypowiedzi pojawiających się postaci (ludzi, herosów i zwierząt) w komiksowych dymkach - rymem lub nie. Tyle. By skorzystać jakkolwiek z tej książki, rodzic musi się absolutnie zaangażować, żeby nie powiedzieć - odwalić całą robotę za autorów.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo