Morus:

pies ratownik wodny

Autor:
Barbara Gawryluk
Ilustracje:
Agata Kopff
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2018-2019)
Wydane w seriach:
Pies na medal
ISBN:
978-83-8073-937-6, 978-83-8154-140-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Poznajcie Morusa - wielkiego, czarnego i radosnego psa, który pracuje w Wodnym Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym. Morus jest nowofundlandem, więc świetnie czuje się w wodzie. Jego łapy mają między palcami błony, które ułatwiają mu pływanie. Żeby mieć siłę i być w dobrej formie, nasz bohater wraz ze swoją opiekunką, Panią Justyną, musi trenować przez cały rok, również wtedy, kiedy plaże są puste. Codziennie rano biegają brzegiem morza, Morus jest też przyzwyczajony do pływania na skuterze wodnym i łodzi ratunkowej. Podczas roku szkolnego razem ze swoją przewodniczką odwiedza dzieci w szkołach i przedszkolach. Pani Justyna opowiada, jak należy bezpiecznie zachowywać się nad wodą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo