Najgorsze dzieci świata

Tytuł oryginalny:
World's worst children
Autor:
David Walliams
Ilustracje:
Tony Ross
Tłumacz:
Karolina Zaremba
Wydawca:
Dom Wydawniczy Mała Kurka Marcin Bałczewski (2018-2020)
ISBN:
978-83-62745-35-7, 978-83-62745-46-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
3.0 (2 głosy)

Poznajcie pięciu paskudnych chłopaków i pięć podłych dziewczyn! Jest wśród nich Kanapowa Kryśka, wielbicielka wszelkich programów telewizyjnych, i Stach Ślinotok tonący w kłopotach podczas szkolnej wycieczki. A także Wicio Wszarz, który chciał zostać superłotrem! Do waszych rąk trafiła kolekcja opowieści o najgorszych szelmach i psotnikach genialnie zilustrowana przez Tony'ego Rossa.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • W książce prezentowane bardzo wątpliwe wartości. Książka raczej naprowadzają dziecko na dziwne zachowania niż powstzymuje od nich
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo