Dlaczego pracujemy

Tytuł oryginalny:
Why we work
Autor:
Barry Schwartz
Tłumacz:
Anna Rogozińska
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Relacja (2018)
Legimi (2018)
Wydane w seriach:
TED Books
małe książki o wielkich ideach
ISBN:
978-83-65796-51-6
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe

Otwierająca oczy, przełomowa wycieczka po celach i powodach pracy w naszym życiu pokazująca, jak praca funkcjonuje w naszej kulturze i jak można znaleźć własną drogę do szczęścia w miejscu pracy. Dlaczego pracujemy? Pytanie to wydaje się tak proste. Ale profesor Barry Schwartz dowodzi, że odpowiedź jest zaskakująca i złożona. Od dawna uczono nas, że głównym powodem, dla którego pracujemy, są pieniądze. Nawet uformowaliśmy infrastrukturę naszego społeczeństwa w taki sposób, aby odpowiadała tej wierze. Dlaczego zatem tak wiele osób jest niezadowolonych ze swojej pracy, pomimo otrzymywanego wynagrodzenia? I dlaczego tak wiele osób odnajduje olbrzymie spełnienie i satysfakcję w pracy niewymagającej dużego wysiłku? Schwartz bada, dlaczego tak wielu uważa, że celem pracy powinno być zarabianie pieniędzy, jak zaczęliśmy wierzyć, że opłacani pracownicy lepiej pracują i dlaczego doprowadziło to do tego, że społeczeństwo stało się zagubione i nieszczęśliwe i stworzyło niebezpiecznie błędny system. Dzięki fascynującym studiom i ciekawym anegdotom książka rozwiewa ten mit. Schwartz prowadzi nas przez szpitale i salony fryzjerskie, zakłady samochodowe i sale szkolne, pokazując pracowników we wszystkich dziedzinach życia, prezentując trendy i wzorce, które prowadzą do szczęścia w miejscu pracy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo