Strzała dla komendanta:

historia sprzed 100 lat

Autor:
Jarosław Górski
Ilustracje:
Paulina Dudek
Wyd. w latach:
2018 - 2019
ISBN:
9788726128000, 978-83-281-3633-5
9788328136355
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Za datę odzyskania przez Polskę niepodległości przyjęto symbolicznie 11 listopada 1918 roku, kiedy po zakończeniu I wojny światowej zawarto rozejm. 10 listopada do Warszawy przyjechał Józef Piłsudski (w specjalnym pociągu z Berlina, gdy został zwolniony z więzienia w Magdeburgu), który dzień później został szefem polskiego wojska. Wojska niemieckie zaczęły wycofywać się z Królestwa Polskiego. 14 listopada naczelnikiem Polski został Józef Piłsudski i mianował Ignacego Daszyńskiego na stanowisko premiera. W latach 1928-1930 Daszyński był Marszałkiem Sejmu II RP. Seria z kotylionem to specjalna, limitowana edycja Czytam sobie z okazji rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Chcemy przybliżyć Wam historie osób bardziej i mniej znanych, a także tych całkiem anonimowych, bez których wspólnej pracy i troski nie udałoby się odzyskać niepodległości. Chcemy pokazać Wam, że każdy z obywateli w każdym momencie uczestniczy w budowaniu wolnego społeczeństwa. Jednym z kluczy do wolności jest także możliwość samodzielnego czytania. Czytam Sobie to trzypoziomowy program wspierania nauki czytania dla dzieci w wieku 5-7 lat. Poziom 3 - Połykam strony 2500-2800 wyrazów w tekście, użyte wszystkie głoski, dłuższe i bardziej złożone zdania, alfabetyczny słownik trudnych wyrazów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Historia sprzed stu lat
Autor:Jarosław Górski
Ilustracje:Paulina Dudek
Wydawcy:IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019) Wydawnictwo Egmont Polska (2018)
Serie wydawnicze:Edukacyjny Egmont Czytam Sobie z Kotylionem poziom 3 Czytam Sobie Poziom 3, Połykam Strony
ISBN:9788726128000 978-83-281-3633-5 9788328136355
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje dydaktyczne zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo