O Zofii, co zbierała kolory:

o Zofii Stryjeńskiej

Autor:
Angelika Kuźniak
Ilustracje:
Maciek Blaźniak
Wyd. w latach:
2013 - 2021
ISBN:
9788726128130, 978-83-276-5858-6
978-83-276-5859-3, 978-83-281-3630-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Życie Zofii Stryjeńskiej mieniło się wieloma barwami, jak obrazy, które malowała. Jednak droga do realizacji marzeń nie zawsze była usłana różami. Malarka musiała zmierzyć się z wieloma przeszkodami, które w tamtych czasach rzucano pod nogi dziewczynkom i kobietom, chcącym rozwijać swoje pasje. Opowieść o niezwykłej sile i determinacji, dzięki której można osiągnąć to, o czym się marzy, by później dzielić się tym z innymi. To już druga książka nominowanej do Nagrody Literackiej "Nike" Angeliki Kuźniak o Zofii Stryjeńskiej – tym razem skierowana do najmłodszych czytelników. Uzupełnieniem tekstu są ilustracje Maćka Błaźniaka, który świetnie oddał klimat twórczości bohaterki książki."O Zofii, co zbierała kolory. O Zofii Stryjeńskiej" należy do wyjątkowej serii "Czytam sobie z kotylionem", która została wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat szczególnie zasłużyły się dla rozwoju naszego kraju."Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z bestsellerowej serii "Czytam sobie". Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a przez to – do samodzielnego myślenia. "Czytam sobie z kotylionem" to wyjątkowa seria książek wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Historie przedstawione w serii opisują prawdziwe wydarzenia z perspektywy ich uczestników. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat szczególnie zasłużyli się dla rozwoju naszego kraju. Wśród nich znajdziemy znane postacie, jak marszałek Piłsudski oraz te, których historie warto przypominać – jak bracia Jabłkowscy czy Wanda Krahelska. Pochodzą z różnych warstw społecznych i wykonują różne zawody: są pionierami biznesu, aktywistami społeczności lokalnej, artystami, policjantami, czy bibliotekarzami. Wszyscy różni, lecz równie ważni w budowaniu niepodległej Polski. Przez opowieści o bohaterach dzieci poznają tematykę związaną z niepodległością i patriotyzmem. We współpracę przy serii włączyli się publicyści, dziennikarze, felietoniści i reporterzy. Dzięki temu powstałe historie w bardzo indywidualny sposób przekazują dzieciom wiedzę o ówczesnej rzeczywistości. Seria "Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z serii "Czytam sobie". Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a przez to – do samodzielnego myślenia.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Angelika Kuźniak
Ilustracje:Maciek Blaźniak
Wydawcy:HarperKids - HarperCollins Polska (2021) HarperCollins Polska (2014-2021) Wydawnictwo Egmont Polska (2013-2020) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019) HarperKids
Serie wydawnicze:Czytam Sobie Edukacyjny Egmont Czytam Sobie z Kotylionem Fakty Harperkids Poziom 2, Składam Zdania
ISBN:9788726128130 978-83-276-5858-6 978-83-276-5859-3 978-83-281-3630-4
Autotagi:beletrystyka biografie dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania powieści proza publikacje dydaktyczne zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo