Jak kochać dziecko?:

(w przedszkolu i w domu)

Autor:
Bożena Janiszewska
Wydawca:
Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola (2018)
Wydane w seriach:
Bliżej Przedszkola
ISBN:
978-83-65915-03-0
Autotagi:
druk
książki
poradniki

"Jak kochać dziecko? (w przedszkolu i w domu)" to napisana przez cenionego specjalistę pozycja przydatna zarówno nauczycielom dzieci w wieku przedszkolnym, jak i rodzicom.Książka, będąca zbiorem doświadczeń psychologa z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, zawiera wiele z życia wziętych przykładów, przybliżających nieuświadomione niekiedy problemy wychowawcze. Na konkretnych przykładach Autorka uzmysławia Czytelnikowi, z jakimi trudnościami trzeba się zmierzyć w wychowaniu dzieci i do czego prowadzą niewłaściwe postawy.Ze względu na swoją wiedzę, doświadczenie i możliwość spojrzenia perspektywicznego, Autorka łączy i wiąże oddziaływanie ludzi dorosłych na dzieci z postawami tych dzieci na różnych etapach ich rozwoju. Autorka prezentuje długofalowe skutki podjętych przez nas decyzji wychowawczych.Przedstawiono w niej także charakterystykę człowieka w kolejnych stadiach jego rozwoju - od niemowlęcia do wieku dorosłego. Dowiesz się z niej, jak postrzega on świat, z jakimi trudnościami musi się mierzyć oraz jak zachowania wyuczone i utrwalone w dzieciństwie rzutują na naszą przyszłość.Czym są trudności rozwojowe?Jakie są skutki stosowania kar i nagród oraz w jaki sposób je stosować, by odniosły zamierzony skutek?Jak kształtować system wartości u dziecka?Jak wspomagać rozwój jego osobowości?Jak wspierać dziecko w trudnych dla niego momentach?Tego (i o wiele więcej) dowiesz się sięgając po tę fachową, a zarazem napisaną łatwym w odbiorze językiem, publikację!Jej fragmenty możesz wykorzystać w ramach tzw. pedagogizacji rodziców!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo