Droga do sławy

Autor:
Soman Chainani
Ilustracje:
Iacopo Bruno
Tłumacz:
Małgorzata Kaczarowska
Wydawca:
Wydawnictwo Jaguar (2018)
Wydane w seriach:
Akademia Dobra i Zła
ISBN:
978-83-7686-697-0
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Dębnie im. Antoniego Dobrowolskiego - Katalog księgozbioru
3.0

Każdy koniec to początek czegoś nowego! Po pokonaniu Złego Dyrektora, uczniowie z Akademii Dobra i Zła rozpoczynają czwarty rok nauki. Muszą wypeł­nić misje powierzone im przez Dziekan Dovey. Zawszanie i nigdziarze przemierzają Bezkresną Puszczę, by zasłużyć na wieczną chwałę i uniknąć zniesławienia. Tymczasem Agata i Tedros, władcy Kamelotu, mają za za­danie przywrócić królestwu dawną świetność, a Sofia pełni obowiązki dziekan w Akademii Zła, które przejęła po lady Lesso. Wszyscy jednak czują się coraz bardziej samotni i nieprzygotowani do swoich nowych ról. Gdy Sofia, Agata i Tedros dowiadują się, że życie ich szkol­nych kolegów jest zagrożone, postanawiają ruszyć im z po­mocą. Dobro i Zło po raz kolejny jednoczą siły, by pokonać tajemniczego Węża zagrażającego wszystkim królestwom w Bezkresnej Puszczy. Czy przyjaciołom uda się przywrócić równowagę w świecie baśni?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo