Jak się poznaliśmy

Autor:
Joanna Guszta
Wydawca:
Ładne Halo (2011)
ISBN:
978-83-62856-44-2
Autotagi:
druk
książki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Pogorzeli - Katalog księgozbioru

Historia, która nie ma tekstu, dlatego każdy może opowiedzieć ją własnymi słowami. äJak się poznaliśmyö to wyszywana i wycinana ze skrawków materiału oraz papieru opowieść o samotności, mrożonej zupie, wózku widłowym, miłości w fabryce i przy kuchennym stole, z romantyczną sceną pocałunku i äkto wie jakimö zakończeniem. Nie pada w niej ani jedno słowo, a wszystko o tym, jak się tytułowo poznaliśmy, każdy może opowiedzieć sobie własnymi słowami, oglądając kolorowe i trochę dziecięce ilustracje. W oryginale książeczka to w całości ręcznie wykonany artbook. Literki na okładce zwężają się im bliżej końca linijki, a na niektórych nitkach zaplątały się supełki ľ ale każdy przyzna, że ta obrazkowa historia ma w sobie dzięki temu mnóstwo ciepłego uroku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo