Tymon rozumie innych:

historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego

Autor:
Magdalena Gut-Orłowska
Wydawca:
Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia (2018-2024)
Wydane w seriach:
Historyjki społeczne o Tymonie
W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci
pakiet dla dzieci i nastolatków z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi
ISBN:
978-83-8080-082-3, 978-83-8309-200-3
978-83-8309-071-9
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
podręczniki
publikacje dydaktyczne
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego Tymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Wystąpił błąd podczas generacji
zawartości ramki „forum”.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Magdalena Gut-Orłowska
Ilustracje:Dawid Żabiński
Wydawca:Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia (2018-2024)
Serie wydawnicze:Historyjki społeczne o Tymonie W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci pakiet dla dzieci i nastolatków z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi
ISBN:978-83-8080-082-3 978-83-8309-200-3 978-83-8309-071-9
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania podręczniki proza publikacje dydaktyczne publikacje fachowe zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo