Chłopiec, który nie miał dokąd pójść

Autor:
Casey Watson
Tłumacz:
Ewa Ratajczyk ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Amber (2016)
Legimi (2016)
Wydane w seriach:
Skrzywdzone
Historie Prawdziwe
ISBN:
978-83-241-5741-9, 83-241-5741-9
Autotagi:
druk
epika
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wstrząsająca i smutna historia.Po pierwsze niewyobrażalne jest jak rodzice potrafią traktować swoje dzieci. A po drugie uświadamia jak krzywdy zaznane w dzieciństwie, a właściwie brak dzieciństwa wpływają na ludzką psychikę, jak trudno usunąć ślady po drastycznych przeżyciach i jak często są one nieodwracalne. Wyrwanie dziecka z patologicznej rodziny nie oznacza końca dramatu. Czasami przeżyte traumy na zawsze nie pozwolą już "normalnie" żyć.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Casey Watson
Tłumaczenie:Ewa Ratajczyk Agnieszka Zajda
Wydawcy:Wydawnictwo Amber (2016) Legimi (2016)
Serie wydawnicze:Skrzywdzone Historie Prawdziwe
ISBN:978-83-241-5741-9 83-241-5741-9
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo