Sikać albo nie sikać:

oto jest pytanie!

Tytuł oryginalny:
To wee or not to wee
Autor:
Pamela Butchart
Ilustracje:
Thomas Flintham
Tłumacz:
Barbara Górecka
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2018-2021)
Wydane w seriach:
Szkolne szaleństwa
Szkolne Szaleństwa (Zielona Sowa)
ISBN:
978-83-8073-444-9, 978-83-8073-750-1
978-83-8240-200-1
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań
5.0

Maja Z ZAPAŁEM opowiada przyjaciołom treść sztuk Szekspira! To NAJLEPSZE, najbardziej PRZERAŻAJĄCE i absolutnie ŚMIESZNE historie! Maja opowiada o MAKBECIE i trzech czarownicach, o HAMLECIE, duchu i czaszce, ROMEO i JULII, pojedynkach i truciźnie oraz o ŚNIE NOCY LETNIEJ, czarach i elfach! Cztery opowiadania na podstawie największych przebojów Szekspira; tragedia i komedia oryginałów, przyprawiona smakiem lazanii! [www.lubimyczytac.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo