Złota Panna:

legenda o Złotej Kaczce

Autor:
Joanna Papuzińska
Ilustracje:
Katarzyna Bajerowicz
Wyd. w latach:
2018 - 2020
ISBN:
9788726127829, 978-83-276-5957-6
978-83-281-2960-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0

Ludka to wyjątkowo roztropna dziewczynka. Mieszka w Warszawie, którą bardzo lubi. Chętnie spaceruje po wąskich uliczkach i odkrywa tajemnicze zaułki. Ponad wszystko dziewczynka uwielbia zagadki i sekrety! Szczególnie interesuje ją pałac z ulicy Tamka, stojący niedaleko jej domu. Legenda podaje, że w pałacu ukrywa się złota kaczka, która strzeże skarbu. Wielkie bogactwa trafią w ręce tego, kto ją odnajdzie. Ludka podejmuje wyzwanie i postanawia wyruszyć na poszukiwania. Sprawdź, czy dziewczynce uda się zrealizować zamierzony plan? "Złota panna. Legenda o Złotej Kaczce" to drugi poziom nauki czytania w ramach serii "Czytam sobie". Program wspierający samodzielne czytanie skierowany jest do dzieci w wieku 5-7 lat. Dzięki tej książce twoje dziecko będzie mogło poćwiczyć sylabizowanie, a także pozna dłuższe zdania złożone i elementy dialogu. Na książkę składa się około 800-900 wyrazów zapisanych specjalną dużą czcionką, ułatwiającą czytanie. Autorką tekstu jest doskonale wszystkim znana Joanna Papuzińska, a za ilustracje odpowiada Katarzyna Bajerowicz – poznańska malarka, graficzka i fotografka."Czytam sobie" to seria stworzona z myślą o najmłodszych czytelnikach. Wspomaga naukę samodzielnego czytania na trzech poziomach zaawansowania. Najlepiej sprawdzi się u dzieci w wieku 5-7 lat. Poziomy różnią się liczbą wyrazów, długością i trudnością zdań:- POZIOM 1: SKŁADAM SŁOWA (150-200 słów w tekście; krótkie, proste zdania; wykorzystuje 23 podstawowe głoski; uczy głoskowania)- POZIOM 2: SKŁADAM ZDANIA (800-900 słów w tekście; dłuższe zdania, także złożone; wprowadza elementy dialogu; wykorzystuje 23 podstawowe głoski oraz "h"; uczy sylabizowania)- POZIOM 3: POŁYKAM STRONY (2500-2800 wyrazów w tekście; dłuższe i wielokrotnie złożone zdania; wykorzystuje wszystkie głoski; zawiera słownik trudnych wyrazów)W tworzenie serii "Czytam sobie" zaangażowano najlepszych polskich autorów i ilustratorów. Efektem pracy jest niegasnąca popularność wśród dzieci i zaufanie wśród rodziców. Przez 5 lat powstało ponad 50 tytułów, z których łącznie sprzedano ponad milion egzemplarzy! "Czytam sobie" to także akcja społeczna, której hasło brzmi: Czytam sobie! Mogę być kim chcę! To zachęta dla najmłodszych do odkrywania świata i swojej życiowej drogi przez czytanie. W akcję włączyli się m.in. Olga Bołądź, Mateusz Kusznierewicz, Wojciech Malajkat, Karolina Malinowska, Borys Szyc, Julia Chmielnik, Małgorzata Berwid, Marcin Michalak i Justyna Sobolewska.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Joanna Papuzińska
Ilustracje:Katarzyna Bajerowicz
Wydawcy:HarperCollins Polska (2020) HarperKids (2020) HarperKids - HarperCollins Polska (2020) Egmont Polska (2018-2020) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019)
Serie wydawnicze:Czytam Sobie Edukacyjny Egmont Czytam Sobie. Poziom 2 Legendy Czytam Sobie Fakty legendy. Poziom 2
ISBN:9788726127829 978-83-276-5957-6 978-83-281-2960-3
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza wielka czcionka zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo