Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu:

jak zapewnić uczniom sukces

Tytuł oryginalny:
Teaching for wisdom, intelligence
creativity and success,
Autorzy:
Robert J. Sternberg
Linda Jarvin
Elena Leonidovna Grigorenko
Tłumacz:
Anna Łagodzka
Wyd. w latach:
2018 - 2018
Wydane w seriach:
Edukacja dla Mądrości
ISBN:
978-83-8088-855-5, 978-83-8088-856-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
podręczniki
publikacje naukowe
Więcej informacji...

Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby.

Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia.

„Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.”

prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt

W serii ukazały się:

E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne

E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej

E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje
  • Autor jest twórcą koncepcji edukacji dla mądrości, teorii postawy twórczej oraz opartej na niej strategii dydaktycznej. Książka w kompleksowy sposób prezentuje czynniki, które mają wpływ na rozwój i nauczanie ważnych kompetencji osobowościowych ucznia: mądrości, inteligencji i kreatywności. Przedstawione strategie • dydaktyczne stymulują i wspierają zdolności poznawcze, rozwijają różne typy myślenia i pamięć ucznia. Część teoretyczną uzupełniają ćwiczenia i zadania oraz przykładowe scenariusze lekcji różnych przedmiotów.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:creativity and success,
Autorzy:Robert J. Sternberg Linda Jarvin Elena Leonidovna Grigorenko
Tłumacz:Anna Łagodzka
Wydawcy:Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego (2018) NASBI (2018) IBUK Libra (2018) Legimi (2018) ebookpoint BIBLIO (2018) Uniwersytet Łódzki - Wydawnictwo
Serie wydawnicze:Edukacja dla Mądrości
ISBN:978-83-8088-855-5 978-83-8088-856-2
Autotagi:dokumenty elektroniczne dramat druk e-booki książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe scenariusze zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo