Podręcznik dla poszukiwaczy przygód i piratów

Tytuł oryginalny:
Handbuch fu??r abenteurer, freibeuter und piraten
Autor:
Andrea Schwendemann
Ilustracje:
Doris Tessmann
Tłumaczenie:
Katarzyna Bratkowska
Krystyna Bratkowska
Wydawca:
Wydawnictwo Bajka (2018)
ISBN:
978-83-65479-31-0
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
5.0 (2 głosy)

Ahoj! Witaj na pokładzie! Awansując od majtka/majtki do kapitana, nauczysz się z tej książki wszystkiego, co jest potrzebne piratowi: wiązać węzły, piec suchary, szyfrować tajne wiadomości, rozpoznawać bandery, orientować się według gwiazd, przewidywać z chmur pogodę, a nawet robić procę. Ale strzeż się, zazdrośnicy nie śpią! Tracz Kostek i Wypatrywacz Will przygotowują bunt! Możesz trafić na Wyspę Robali. Przyda ci się kurs sztuki przetrwania! Leksykon piractwa. To, co warto wiedzieć o rozbójnikach morskich, piratach i korsarzach. Mnóstwo praktycznych rad, wskazówek i pomysłów. Dla chłopców i dziewczynek.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo