Zwariowany dzień:

trzydzieści zagwozdek

Tytuł oryginalny:
Verrückter Tag
dreisßig Knacknüsse
Inne tytuły:
Dia de loucos
trinta ossos de roer
Autor:
Walter Benjamin (1892-1940)
Ilustracje:
Marta Monteiro
Tłumacz:
Adam Lipszyc
Wydawca:
Egmont Polska (2018)
Wydane w seriach:
Art Egmont
ISBN:
978-83-281-3279-5
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Autor tej opowieści, słynny XX-wieczny filozof Walter Benjamin, ukrył w tekście dodatkowo aż 30 zagwozdek, z którymi musicie poradzić sobie sami. W książce jest 15 celowo popełnionych błędów i 15 dodatkowych pytań na końcu. Za każdy wytropiony błąd przyznajcie sobie jeden punkt, a za każdą poprawną odpowiedź na pytanie - aż dwa punkty. Zdobycie kompletu prawidłowych odpowiedzi jest w zasadzie nieosiągalne, a w każdym razie dotąd nikomu się to nie udało. Podejmujecie wyzwanie?!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo