Lubiewo bez cenzury

Autor:
Michał Sebastian Witkowski
Wyd. w latach:
2012 - 2018
Wydane w seriach:
Nowa Proza Polska
Nowa Proza Polska - Świat Książki
ISBN:
978-83-7799-859-5, 978-83-7799-860-1
978-83-7943-646-0, 978-83-8031-564-8
Autotagi:
beletrystyka
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0 (2 głosy)

"Lubiewo bez cenzury" to "Lubiewo", jakiego bałem się opublikować w roku 2005. To nie tylko miła lektura, ale lektura traumatyczna, wstrętna i miła na raz. Porzygajcie się z rozkoszy. Michał Witkowski Najsłynniejsza książka Michała Witkowskiego - błyskotliwy i bezkompromisowy "ciotowski" Dekameron. Kontrowersyjny opis środowiska gejowskiego czasów PRL i współczesnych - ukazuje się w nowej, zmienionej wersji. Autor przywrócił część skreślonych fragmentów, dopisał ciągi dalsze niektórym historiom, niektóre opowieści usunął "ponieważ działki w Lubiewie są drogie". Wybitna, błyskotliwa proza, pozostająca "work in progress", bo dopóki będę żył, dopóty tych pedalskich historyjek, powiedzonek, zwyczajów, ciągów dalszych będzie przybywało - zapewnia Autor.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Michał Sebastian Witkowski
Lektor:Jacek Poniedziałek
Wydawcy:Legimi (2018) Świat Książki Wydawnictwo (2012-2018) Wydawnictwo Litera Nova (2015) Świat Książki - Weltbild Polska (2012) Wydawnictwo Literackie
Serie wydawnicze:Nowa Proza Polska Nowa Proza Polska - Świat Książki
ISBN:978-83-7799-859-5 978-83-7799-860-1 978-83-7943-646-0 978-83-8031-564-8
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo