Iliada

Tytuł oryginalny:
Iliás
Inne tytuły:
wydanie z opracowaniem
Tłumacz:
Franciszek Ksawery Dmochowski (1762-1808)
Opracowanie:
Anna Popławska
Mirosława Muniak
Autorzy:
Homerus
Homer
Ilustracje:
Jacek Siudak
Wydawca:
Wydawnictwo Greg (2000-2011)
Wydane w seriach:
Lektura
Lektura - Greg
z opracowaniem
ISBN:
978-83-7327-033-6, 978-83-7327-289-7
978-83-7327-855-4
Autotagi:
druk
historia
książki
literatura piękna
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...

Wydanie Iliady kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika - „pewniak na teście”, czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Książka zawiera pełen tekst lektury. Na końcu książki zamieszczono opracowanie, w którym znajduje się bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera ponadto plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:wydanie z opracowaniem streszczenie cytaty, które warto znać Notatki na marginesie
Tłumacz:Franciszek Ksawery Dmochowski (1762-1808)
Opracowanie:Anna Popławska Mirosława Muniak
Autorzy:Homerus Homer
Ilustracje:Jacek Siudak
Przedmowa:Anna Popławska
Wydawca:Wydawnictwo Greg (2000-2011)
Serie wydawnicze:Lektura Lektura - Greg z opracowaniem
ISBN:978-83-7327-033-6 978-83-7327-289-7 978-83-7327-855-4
Autotagi:beletrystyka dramat druk epika historia książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poezja powieści publikacje dydaktyczne szkoły średnie wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 30 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo