Panna Jones i Książkowe Emporium

Tytuł oryginalny:
Bookshop girl
Autor:
Sylvia Bishop
Ilustracje:
Ashley King
Tłumaczenie:
Patryk Gołębiowski
Natalia Galuchowska
Barbara Górecka
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2018)
ISBN:
978-83-8073-664-1, 978-83-8073-709-9
978-83-8073-644-1
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Do wszystkich miłośników książek! Zapraszamy do Książkowego Emporium Montgomery’ego! Właśnie ruszyła wyjątkowa loteria, a zwycięzca może być tylko jeden! Poznaj Znajdę Jones - 11 letnią dziewczynkę o bardzo osobliwym imieniu! Znajda, jako małe dziecko, została podrzucona do księgarni Pod Białym Jeleniem, prowadzonej przez Netty Jones i jej syna Michaela. Od tamtej pory Jonesowie stali się jej nową rodziną. Dziewczynka uwielbia książki, ale ma pewien sekret... tak naprawdę nie potrafi czytać! Pewnego dnia w gazecie pojawia się ogłoszenie o wielkiej loterii - do wygrania jest największa i najbardziej niesamowita księgarnia na całym świecie - Książkowe Emporium Montgomery’ego! Rodzina Znajdy niespodziewanie wygrywa loterię i wkrótce przeprowadzają się do Emporium - niezwykłego miejsca z mnóstwem niesamowitych pomieszczeń wypełnionych po sufit książkami! Lecz jak to zwykle bywa - nic nie jest takim, jakim się wydaje i z czasem okazuje się, że Jonesowie wpadli w niemałe tarapaty. Czy pannie Jones uda się uratować Książkowe Emporium? "Panna Jones i Książkowe Emporium" to druga książką Sylvii Bishop, jednej z najlepiej zapowiadających się pisarek książek dla dzieci młodego pokolenia, których surrealistyczny klimat porównywany jest do takich książek jak "Charlie i fabryka czekolady" Roalda Dahla! Całość uzupełniona jest cudownymi, czarno-białymi ilustracjami Ashleya Kinga.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Sylvia Bishop
Ilustracje:Ashley King
Tłumaczenie:Patryk Gołębiowski Natalia Galuchowska Barbara Górecka
Instytucje sprawcze:Ashley King Patryk Gołębiowski
Wydawca:Wydawnictwo Zielona Sowa (2018)
ISBN:978-83-8073-664-1 978-83-8073-709-9 978-83-8073-644-1
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo