Ignaś, Hela i zaklęta studnia

Autor:
Barbara Supeł
Ilustracje:
Agata Kopff
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2018-2021)
Wydane w seriach:
Już Czytam
Już Czytam! - Zielona Sowa
ISBN:
978-83-8073-703-7
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Co byście zrobili, gdyby wasz tata zamienił się w ropuchę? W starych zamkach aż roi się od tajemnic i legend. Ignaś i Helena nie bardzo w to wszystko wierzą. Jednak gdy ich mama woła do zaklętej studni, tata znika i zamienia się w… ropuchę! Jak odczynić ten urok? Czy zaklętą studnię można odczarować? Seria „Już czytam” to książki do pierwszego samodzielnego czytania. Krótkie zdania, duże litery i wciągające historie - właśnie tyle potrzeba, by pokochać czytanie. Na końcu każdej części znajdują się ciekawe zadania sprawdzające zrozumienie tekstu oraz słowniczek trudniejszych słów, które znalazły się w danej opowieści. Dodatkowym atutem serii są duże, kolorowe, zabawne ilustracje. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo