Komendant wolnej Polski:

o Józefie Piłsudskim

Autor:
Wojciech Widłak
Ilustracje:
Joanna Rusinek
Wyd. w latach:
2018 - 2021
ISBN:
9788726128390, 978-83-276-7076-2
978-83-281-2302-1
Autotagi:
biografie
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
3.0

Dziś trudno uwierzyć, że jeszcze nie tak dawno toczyły się walki o wolność naszego kraju. Dokładnie 100 lat temu Polska odzyskała niepodległość. Nie byłoby to możliwe bez walki i poświęcenia wielu ludzi. Przywódcą Polaków w drodze do wolnego kraju był marszałek Józef Piłsudski. W tej książce poznasz historię tego wielkiego Polaka, który przez lata niósł nadzieję i otuchę dla całego narodu. "Komendant Wolnej Polski" to opowieść z drugiego poziomu bestsellerowej serii "Czytam sobie", która wspiera naukę samodzielnego czytania. Młodzi czytelnicy ćwiczą sylabizowanie, a także poznają dłuższe zdania złożone oraz elementy dialogu. Zawiera około 800-900 wyrazów, a dodatkowym ułatwieniem w lekturze jest specjalnie dobrana duża czcionka."Czytam sobie z kotylionem" to wyjątkowa seria książek wydana z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Historie przedstawione w serii opisują prawdziwe wydarzenia z perspektywy ich uczestników. Bohaterami są postacie historyczne, które w ciągu ubiegłych 100 lat szczególnie zasłużyli się dla rozwoju naszego kraju. Wśród nich znajdziemy znane postacie, jak marszałek Piłsudski oraz te, których historie warto przypominać – jak bracia Jabłkowscy czy Wanda Krahelska. Pochodzą z różnych warstw społecznych i wykonują różne zawody: są pionierami biznesu, aktywistami społeczności lokalnej, artystami, policjantami, czy bibliotekarzami. Wszyscy różni, lecz równie ważni w budowaniu niepodległej Polski. Przez opowieści o bohaterach dzieci poznają tematykę związaną z niepodległością i patriotyzmem. We współpracę przy serii włączyli się publicyści, dziennikarze, felietoniści i reporterzy. Dzięki temu powstałe historie w bardzo indywidualny sposób przekazują dzieciom wiedzę o ówczesnej rzeczywistości. Seria "Czytam sobie z kotylionem" wyrasta z serii "Czytam sobie". Misją obu jest zachęcanie dzieci do samodzielnego czytania, a przez to – do samodzielnego myślenia.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Wojciech Widłak
Ilustracje:Joanna Rusinek
Wydawcy:Harperkids - HarperCollins Polska (2021) IBUK Libra (2020) Saga (2020) Legimi (2019) Saga Egmont (2019) Egmont Polska (2018)
Serie wydawnicze:Edukacyjny Egmont Czytam Sobie fakty. Poziom 2, Składam Zdania HarperKids Czytam Sobie Fakty Czytam Sobie. Poziom 2, Składam Zdania
ISBN:9788726128390 978-83-276-7076-2 978-83-281-2302-1
Autotagi:biografie dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje dydaktyczne zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo