Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu: Animacja w środowisku

Inne tytuły:
(teoria a praktyka społeczna)
o potrzebie kreowania działań lokalnych
Redakcja:
Katarzyna Segiet
Kamila Słupska-Kwiatkowska
Astrid Tokaj
Autorzy:
Katarzyna Segiet
Kamila Słupska-Kwiatkowska
Mariusz Cichosz
Bożena Matyjas ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (2017)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Wydane w seriach:
Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Psychologia i Pedagogika
Seria Psychologia i Pedagogika
ISBN:
978-83-232-3227-8
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Więcej informacji...

Praca zbiorowa obejmuje szereg zagadnień związanych z aktywizacją, postrzeganą przez autorów wielowymiarowo i wielowątkowo. Animacja staje się bardzo istotna w ożywianiu i uruchamianiu sił społecznych tkwiących w środowisku, dzięki którym można dokonywać przeobrażeń obejmujących zmiany społeczne, ekonomiczne i kulturalne. Niniejszy tom dedykowany jest pamięci Heleny Radlińskiej, prekursorki polskiej pedagogiki społecznej, która zawsze podkreślała w swoich licznych publikacjach dotyczących wychowania i demokracji, że nadrzędnym celem pedagogiki społecznej jest przekształcanie istniejących warunków oraz budowanie przyszłości. W centrum zaś procesu przebudowy środowiska społecznego jest Jej zdaniem takie wdrażanie czynników, które nastawiając wolę ludzką mają zapewnić status quo lub modyfikować istniejące struktury.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:(teoria a praktyka społeczna) o potrzebie kreowania działań lokalnych
Redakcja:Katarzyna Segiet Kamila Słupska-Kwiatkowska Astrid Tokaj
Autorzy:Katarzyna Segiet Kamila Słupska-Kwiatkowska Mariusz Cichosz Bożena Matyjas Agata Matysiak-Błaszczyk Jerzy Modrzewski Małgorzata Rosalska Waldemar Segiet Astrid Tokaj Mikołaj Winiarski Paulina Forma Paulina Głowacka Tomasz Herman Bożena Kanclerz Paulina Peret-Drążewska Joanna Rajewska de Mezer Ewa Schneider Ewa Włodarczyk
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (2017) Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Serie wydawnicze:Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Psychologia i Pedagogika Seria Psychologia i Pedagogika
ISBN:978-83-232-3227-8
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana publikacje naukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo