Wilczyca z Francji:

cykl historyczny

Tytuł oryginalny:
Louve de France
Inne tytuły:
Królowie przeklęci
Autor:
Maurice Druon (1918-2009)
Tłumaczenie:
Adriana Celińska
Anna Jędrychowska ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Otwarte (2010-2011)
MUZA SA (1998-2001)
Wydawnictwo Literackie (1966-1977)
ISBN:
83-7079-959-0, 83-7200-774-8
978-83-7515-142-8
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
5.0

Piąty tom cyklu opowiada dalsze dzieje panowania ostatnich Kapetyngów na tronie francuskim. Przez kraj przeciąga krucjata "pastuszków". Szerzy się zaraza, tu i ówdzie dochodzi do zamieszek. Bolesny cios stanowi także przedwczesna śmierć Filipa V Długiego, który jest kontynuatorem polityki swego ojca i daje się poznać jako inteligentny i energiczny władca. On również, jak niedawno jego brat Ludwik Kłótliwy, umiera nie pozostawiając męskiego potomka. Na tron wstępuje trzeci syn Filipa Pięknego, Karol IV Piękny, władca słaby i nieudolny. W okresie panowania Karola faktyczną władzę sprawują jego wuj, Karol de Valois, i kuzyn, Robert d'Artois.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Królowie przeklęci Wilczyca z Francji T. 5 Królowie przeklęci T. 5. cykl historyczny
Autor:Maurice Druon (1918-2009)
Tłumaczenie:Adriana Celińska Anna Jędrychowska Agnieszka Celińska
Wydawcy:Wydawnictwo Otwarte (2010-2011) MUZA SA (1998-2001) Wydawnictwo Literackie (1966-1977)
ISBN:83-7079-959-0 83-7200-774-8 978-83-7515-142-8
Autotagi:druk epika literatura literatura piękna powieści
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo