Zabili mnie we wtorek

Autor:
Piotr Wereśniak
Wydawcy:
Otwarte (20078)
Wydawnictwo Otwarte (2007-2010)
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Zabili mnie we wtorek to świetna powieść sensacyjna znanego scenarzysty i reżysera, współtwórcy kinowych i telewizyjnych hitów: Kiler, To ja, złodziej, Zakochani, Kryminalni, M jak miłość czy Na dobre i na złe. "Bankier” jest bardzo bogatym i bardzo tajemniczym mężczyzną. Próbowano go zabić. Dlaczego? Nawet on może się tego tylko domyślać. Przeżył dzięki dziewczynie, którą kiedyś kochał. Teraz razem z nasłanym na niego płatnym zabójcą próbuje dowiedzieć się, kto chciał go zabić, i odpłacić zleceniodawcom. Ale dawna miłość okazuje się ważniejsza niż własne bezpieczeństwo, przekręty, mafie i tajne służby... Amerykanie mają swoich Cobenów i Brownów. Mają swoje CIA, FBI, JFK i Bóg jeden wie co jeszcze. A my? WSI, "układ” i grupę zawsze trzymającą władzę lub czasopisma. Aha! I mamy jeszcze Piotra Wereśniaka! Ta książka ma wszystko, co jest potrzebne dobrej powieści sensacyjnej - wciągającą fabułę, bohaterów, których los nas porusza, napięcie. A do tego akcja osadzona jest w polskiej rzeczywistości, jak najbardziej współczesnej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Piotr Wereśniak
Wydawcy:Otwarte (20078) Wydawnictwo Otwarte (2007-2010)
ISBN:978-83-7515-007-0 978-83-7515-025-4 978-83-7515-069-8 83-7515-025-4 8978-83-7515-025-4
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo