Jestem uczniem:

opowiadania o szkole

Autor:
Małgorzata Białek
Ilustracje:
Katarzyna Śliwińska
Monika Śliwińska
Wydawca:
Wydawnictwo Greg
ISBN:
978-83-7517-700-8, 978-83-7517-746-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Szkoła to dla dzieci wyjątkowe i ważne miejsce - tam zawierają pierwsze przyjaźnie, przeżywają sukcesy i porażki, uczą się rozwiązywać problemy i wspólnie działać, zdobywają nie tylko podręcznikową wiedzę, ale i umiejętności dotyczące życia w społeczeństwie, wśród innych dzieci i dorosłych. Zuzia i Staś to sympatyczne bliźniaki, które przeżywają pierwsze dni w szkole, poznają swoją klasę i nauczycieli, biorą udział w klasowych sporach, ale też przeżywają wiele wesołych przygód i uczestniczą w wielu ciekawych wydarzeniach. Zapraszamy do lektury, a na pewno się z nimi zaprzyjaźnicie! [empik.com]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo