Ćwiczenia operacji myślowych

Inne tytuły:
Ćwiczenia operacji myślowych Część 2
Autorzy:
Mariola Czarnkowska
Anna Lipa
Paulina Wójcik-Topór
Wydawca:
Wydawnictwo WIR Aleksander Jaglarz (2016)
Wydane w seriach:
Terapia Umysłowa Osób Dorosłych
ISBN:
978-83-65423-05-4
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe

Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji. Są polecane dla dorosłych i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej, występującej w wyniku: afazji, zespołów otępiennych, choroby Alzheimera, dysleksji, obniżonej sprawności intelektualnej, niedosłuchu. Zestaw ćwiczeń jest także doskonałym treningiem dla osób zdrowych, które chcą zachować jak najdłużej sprawność intelektualną. Zamieszczone zadania dotyczą: aktualizacji słownictwa, pamięci operacyjnej, kategoryzacji, analizy i syntezy literowej, sylabowej, wyrazowej, zdaniowej, pisania i czytania.Ćwiczenia zostały uporządkowane tematycznie, wspomagając proces przetwarzania i rozumienia występującej leksyki. Różnorodność zadań daje możliwość pracy z osobami o różnym stopniu zaburzeń językowych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo