Sherlock Holmes:

znak czterech

Tytuł oryginalny:
The Sing of the four
Autor:
Arthur Conan Doyle (1859-1930)
Tłumaczenie:
Ewa Łozińska-Małkiewicz
Eugenia Żmijewska ...
Wyd. w latach:
2009 - 2023
Wydane w seriach:
Klasyka dla Dzieci
Sherlock Holmes Mroczne tajemnice i skradzione skarby
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

Gdy tajemnicza kobieta zwraca się z prośbą o pomoc do Sherlocka Holmesa, wielki detektyw zostaje wciągnięty w wir intrygi pełnej zdrady, egzotycznych skarbów i mrocznych tajemnic z przeszłości. Wraz z nieodłącznym doktorem Watsonem Holmes musi zmierzyć się z zagadką, która prowadzi go przez mroczne zakamarki Londynu aż do serca dalekiej Indii. „Znak czterech” to fascynująca mieszanka przygody, romansu i detektywistycznej brawury, która po raz kolejny ukazuje genialność Holmesa w rozwiązywaniu nawet najtrudniejszych zagadek.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Znak Czterech" to bardzo przyjemna powieść kryminalna w starym • brytyjskim stylu. Nie ma tutaj krwi lejącej się hektolitrami, ale ciekawa historia, którą razem z głównym bohaterem składamy w całość. • Polecam tę klasykę :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
TrissM
Opis
Inne tytuły:Sign of the four
Autor:Arthur Conan Doyle (1859-1930)
Tłumaczenie:Ewa Łozińska-Małkiewicz Eugenia Żmijewska Mariusz Berowski
Adaptacja:Stephanie Baudet
Lektor:Maciej Więckowski
Ilustracje:Arianna Bellucci
oraz:Arthur Conan Doyle (1859-1930)
Wydawcy:Miasto Książek (2023) IBUK Libra (2023) Legimi (2020-2023) Wydawnictwo Świat Książki (2022) MASTERLAB (2020) NASBI (2020) Wydawnictwo Tandem (2020) ebookpoint BIBLIO (2020) Heraclon International. Storybox.pl (2019) Wydawnictwo Dragon (2019) Wydawnictwo Olesiejuk (2017) Algo (2009)
Serie wydawnicze:Klasyka dla Dzieci Sherlock Holmes Mroczne tajemnice i skradzione skarby
ISBN:978-83-274-1541-7 978-83-274-3804-1 978-83-7954-290-1 978-83-7991-475-3 978-83-8194-930-9 978-83-828-9483-7 978-83-8334-225-2 978-83-89683-39-7
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo