Zawsze Prowansja

Tytuł oryginalny:
Toujours Provence
Autor:
Peter Mayle (1939-2018)
Tłumacz:
Zofia Zinserling
Wydawcy:
Prószyński Media (2002-2010)
Wydawnictwo Prószyński i Spółka (1991-2010)
Wydane w seriach:
Biblioteczka Konesera
Biblioteczka Konesera - Prószyński i S-ka
Biblioteczka Konesera - Wydawnictwo Nauczycielskie
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.0

Peter Mayle, autor znanych już polskim Czytelnikom książek Rok w Prowansji, Jeszcze raz Prowansja, Hotel Pastis, i tym razem nie sprawia zawodu swym wielbicielom. Zawsze Prowansja to wiązanka uroczych obrazków z prowansalskiej wsi, zabarwionych charakterystycznym angielskim humorem. Przezabawne sytuacje i niezwykłe malownicze typy francuskich wieśniaków na tle dyszących upałem i, zda się, pachnących młodym winem słonecznych krajobrazów składają się na książkę, którą chciałoby się czytać ciągle na nowo.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Peter Mayle (1939-2018)
Tłumacz:Zofia Zinserling
Wydawcy:Prószyński Media (2002-2010) Wydawnictwo Prószyński i Spółka (1991-2010)
Serie wydawnicze:Biblioteczka Konesera Biblioteczka Konesera - Prószyński i S-ka Biblioteczka Konesera - Wydawnictwo Nauczycielskie
ISBN:83-7180-957-3 83-7255-655-5 83-7255-821-3 83-7469-102-6 83-7469-238-3 978-83-7337-221-4 978-83-7469-240-3 978-83-7648-418-1 978-83-7469-240-5
Autotagi:autobiografie beletrystyka biografie druk elementy biograficzne epika książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 42 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo