W porcie

Autor:
Eleonora Barsotti
Tłumacz:
Anna Wójcik
Wydawca:
Books (2017)
Wydane w seriach:
Jak To Działa
ISBN:
978-83-65875-40-2
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna Miasta Gniezna - Katalog centralny
3.0

Jak to działa? to seria czterech tematycznych książek, które mogą być dla dziecka przewodnikami po życiu na wsi i w mieście, o tym jak należy się zachować w podróży oraz jak wygląda praca i życie w porcie. Duże, obrazowe ilustracje przybliżają dziecku opisywane sytuacje, zachowania, przedmioty, a prosty i przystępny język sprawia, że nawet skomplikowane procesy, jak oczyszczanie ścieków, produkcja mleka czy kontrola lotów stają się zrozumiałe. W porcie to przewodnik po „wodnym życiu”. Z kart tej książki dziecko dowie się, jak wygląda praca i życie w porcie, pozna zwykły dzień rybaków i stoczniowców. Zapozna się ze współczesnymi i historycznymi typami statków, sportami wodnymi oraz zwierzętami, zamieszkującymi morskie głębiny.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wartościowa, choć niewyczerpująca poruszanych zagadnień pozycja dla młodych czytelników. Ilustracje i dobór treści pozostawiają nieco do życzenia, mimo to polecam jako lekturę uzupełniającą biblioteczkę małych ludzi zain­tere­sowa­nych­ tematyką morską, inżynierią, techniką i wiedzą ogólną o świecie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo