Co robią pociągi

Autor:
Marcin Brykczyński
Ilustracje:
Artur Nowicki
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2017-2023)
Wydane w seriach:
Opowiem Ci, Mamo
ISBN:
978-83-10-13218-5, 978-83-10-13852-1
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
poezja
wiersze

Tory, zwrotnice, szlaki... Jaki tu ruch! Pociągi towarowe, pocztowe, lokomotywy, drezyny, kolej górska, zębata, superszybkie pociągi... Jest i stara angielska Rakieta, i Jupiter prosto z Dzikiego Zachodu, francuskie TGV, i japoński Maglev. Parowóz tendrzak Ryś wszystkich przedstawi i wszystko wyjaśni. Ale co to? Uwaga na semafory! Proszę zwolnić! Droga zamknięta. "Opowiem ci, mamo, co robią pociągi" to wspaniała książka do czytania i oglądania. Ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność opowiadania, pobudza zainteresowanie światem, ale przede wszystkim jest fantastyczną zabawą oraz sposobem na twórcze spędzanie czasu. Najmłodszych czeka wiele atrakcji. Razem z głównym bohaterem Rysiem odwiedzimy muzeum lokomotyw, parowozownię, stację kolejową, poznamy dziwne pojazdy szynowe, mapy szlaków kolejowych i zasady działania parowozu, załadujemy najróżniejsze towary, pomożemy zbudować elektrowóz, przejedziemy się koleją górską i odpoczniemy na bocznicy. Ciuch, ciuch... Pociąg rusza! Proszę wsiadać! Przygoda wzywa! [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo