Bajki z mchu i paproci

Tytuł oryginalny:
Pohádky z Pařezové chaloupky
Autor:
Václav Čtvrtek (1911-1976)
Tłumaczenie:
Hanna Kostyrko (1926-2004)
Maria Marjańska-Czernik
Ilustracje:
Zdeněk Smetana (1925-2016)
Wydawca:
Polityka Sp. z o. o. SKA (2017)
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom"
ISBN:
978-83-64076-57-2, 978-83-64076-72-5
978-83-64076-57-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Dlaczego dzieci tak bardzo lubią skrzaty i krasnoludki? Nikt się chyba nad tym do tej pory nie zastanawiał! No, weźmy na przykład parę przyjaciół: Żwirka i Muchomorka… Co sprawiło, że zakochało się w nich cale pokolenie dzieci? Może to, że chcą wszystkim pomagać? Że przytrafiają im się ciekawe i niezwykłe przygody? Że przyjaźnią się z dziwnymi i tajemniczymi leśnymi stworzeniami? Albo z powodu zabawnych czapeczek? W tej książce znajdziecie bardzo wiele śmiesznych i wzruszających historii o skrzatach i krasnoludkach! Choćby o tym, jak Muchomorek został wystrzelony z armaty prosto w złośliwego gnoma Mąciwodę, który chciał zniszczyć komin ich domku. Albo o tym, jak puchacz Uszko zawładnął zegarem, który regulował pory roku i jedynie dzięki dwóm skrzatom udało się uniknąć pomieszania wiosny z jesienią. Albo o tym, jak Żwirek z Muchomorkiem posłuchali malutkiej rusałki i wyciosali olbrzymowi (który prawie ich zdeptał!) ciężkie buty z drewna, w których już nie mógł chodzić. Zresztą… przeczytajcie te opowieści sami! I wtedy już na pewno będziecie wiedzieli, dlaczego dzieci tak bardzo lubią skrzaty!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo