Jak wszystko się zaczęło

Tytuł oryginalny:
Gute-Nacht-Geschichten vom kleinen Apfelbäumchen
Autor:
Ludwig Hellmann
Ilustracje:
Justyna Hołubowska-Chrząszczak
Tłumacz:
Monika Wac
Wydawca:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2017)
Wydane w seriach:
Opowieści o małej jabłonce
ISBN:
978-83-7915-525-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Piękna, trzymająca w napięciu opowieść. Trochę przyrodnicza (podawane informacje to nic innego popularyzowanie wiedzy z zakresu nauk biologicznych w atrakcyjny dla dziecka sposób), trochę odnosząca się do społecznych wartości i cech char­akte­ryst­yczn­ych naszego gatunku (w takim ujęciu to opowieść o przyjaźni i wrogości, całej gamie emocji, rozwoju, przemijaniu i stracie). • Niezwykle pozytywnego wrażenia, jakie lektura na mnie wywarła, nie jest w stanie nawet umniejszyć fakt silnej personifikacji zwierzęcych i roślinnych bohaterów, z używaniem przy tym całego repertuaru typowo ludzkich zachowań i odniesień, jak np. krzyczące drzewko czy krzew szeroko otwierający oczy. Zazwyczaj jestem w najlepszym wypadku silnym sceptykiem, w najgorszym - zagorzałym wrogiem takiego traktowania subtelnej materii i natury świata, tym bardziej więc chylę czoła przed autorem, że jego dzieło tak mnie oczarowało. • Wspomnę jeszcze, że moja ocena to punkt widzenia osoby dorosłej; pomyślcie, co poczuje Wasze dziecko... Moje tak się zaangażowało całym sobą w aktywne czytanie, że na przemian zaśmiewało się, złościło, martwiło, wzruszało, by po chwili znów skakać po sofie z radości i zachwytu.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo