Maestro z Sankt Petersburga

Tytuł oryginalny:
Dirigenten fran Sankt Petersburg
Autorzy:
Paul Leander-Engström
Camilla Grebe
Tłumacz:
Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska
Wydawca:
Wydawnictwo Sonia Draga (2014-2019)
Wydane w seriach:
Mroczna Moskwa
ISBN:
978-83-7999-095-5, 978-83-8110-165-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.5 (2 głosy)

Wielkie pieniądze i skrajna bieda, korupcja i bezwzględna walka o władzę. Maestro z Sankt Petersburga to pierwszy tom trylogii "Mroczna Moskwa" rozgrywającej się w Rosji za rządów Władimira Putina. Na początku XXI wieku zachodzą w kraju szybkie przemiany gospodarcze, w okamgnieniu powstają wielkie fortuny, ale równie łatwo jest też stracić życie... Jest rok 2003, do Rosji przybywa szwedzki finansista, Tom Blixen, pracujący dla jednego z wiodących banków inwestycyjnych. Jak odnajdzie się w innej rzeczywistości? Czy da się wciągnąć w spiralę przemocy? Lojalność i uczciwość to wartości, które zawsze uważał za cenniejsze od pieniędzy. Czy to się zmieni, gdy Toma dopadną demony przeszłości? [merlin].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Cokolwiek, co wiąże się z Rosją przyprawia mnie o dreszcze! Szczególnie teraz w czasie wojny! Ale książkę warto przeczytać, chociażby dlatego, żeby zrozumieć mentalność władz i ludzi mieszkających w tym kraju. Na pewno sięgnę po kolejne części.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo