Maestro z Sankt Petersburga

Tytuł oryginalny:
Dirigenten fran Sankt Petersburg
Autorzy:
Paul Leander-Engström
Camilla Grebe
Tłumacz:
Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska
Wydawca:
Wydawnictwo Sonia Draga (2014-2019)
Wydane w seriach:
Mroczna Moskwa
ISBN:
978-83-7999-095-5, 978-83-8110-165-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.5 (2 głosy)

Wielkie pieniądze i skrajna bieda, korupcja i bezwzględna walka o władzę. Maestro z Sankt Petersburga to pierwszy tom trylogii "Mroczna Moskwa" rozgrywającej się w Rosji za rządów Władimira Putina. Na początku XXI wieku zachodzą w kraju szybkie przemiany gospodarcze, w okamgnieniu powstają wielkie fortuny, ale równie łatwo jest też stracić życie... Jest rok 2003, do Rosji przybywa szwedzki finansista, Tom Blixen, pracujący dla jednego z wiodących banków inwestycyjnych. Jak odnajdzie się w innej rzeczywistości? Czy da się wciągnąć w spiralę przemocy? Lojalność i uczciwość to wartości, które zawsze uważał za cenniejsze od pieniędzy. Czy to się zmieni, gdy Toma dopadną demony przeszłości? [merlin].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Cokolwiek, co wiąże się z Rosją przyprawia mnie o dreszcze! Szczególnie teraz w czasie wojny! Ale książkę warto przeczytać, chociażby dlatego, żeby zrozumieć mentalność władz i ludzi mieszkających w tym kraju. Na pewno sięgnę po kolejne części.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo