Królewna Śnieżka:

według braci Grimm

Inne tytuły:
Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków
Ilustracje:
Ginette Hoffmann ...
Autorzy:
Wilhelm Grimm (1786-1859)
Jacob Grimm (1785-1863)
Autor oryginału:
Wilhelm Grimm (1786-1859) ...
oraz:
Wilhelm Grimm (1786-1859)
Jakub i Wilhelm Grimm ...
Wyd. w latach:
1993 - 2002
Wydane w seriach:
Najpiękniejsze Bajki Świata
Błękitne Bajki
Moje Bajki
ISBN:
83-7254-083-7, 83-85353-33-X
83-86033-70-3
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
zefir
Opis
Inne tytuły:Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków według braci Grimm
Ilustracje:Ginette Hoffmann Jane King
Autorzy:Wilhelm Grimm (1786-1859) Jacob Grimm (1785-1863)
Autorzy oryginału:Wilhelm Grimm (1786-1859) Jacob Grimm (1785-1863)
Producent:Diane Paloma Eskenazi
oraz:Wilhelm Grimm (1786-1859) Jakub i Wilhelm Grimm Jacob Grimm (1785-1863)
Wydawcy:HAGI Film i Video (2002) Hagi Film (2001) Wydawnictwo Panteon (2000) Wydawnictwo Siedmioróg (1999-2000) Paweł Skokowski (1995-2000) Demel (1993) Cass Film Entertainment Group
Serie wydawnicze:Najpiękniejsze Bajki Świata Błękitne Bajki Moje Bajki
ISBN:83-7254-083-7 83-85353-33-X 83-86033-70-3
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo