Kapelusz zawsze zdejmuję ostatni

Autor:
Marta Fox
Wydawcy:
Wydawnictwo Siedmioróg (1993-2017)
Oficyna Wydawnicza Promocja (2005-2006)
Oficyna Wydawnicza Sygnatura
ISBN:
83-7162-151-5, 978-83-7791-592-9
978-83-88944-83-3, 83-7126-151-5
Autotagi:
druk
epika
Więcej informacji...

"Kapelusz zawsze zdejmuję ostatni" to książkowy debiut Marty Fox, który do dziś cieszy się ogromnym powodzeniem. Po jego publikacji krytycy przykleili Marcie Fox - obecnie autorce wielu głośnych książek - etykietkę "odważnej pisarki erotycznej". Aby od niej uciec, zaczęła pisać powieści dla młodzieży, dzięki którym zdobyła popularność i zyskała miano "odważnej pisarki młodzieżowej". "Kapelusz..." stał się inspiracją do wystawienia przez teatr Wizji Plastyki i Ruchu "IOTA" spektaklu pod tym samym tytułem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Marta Fox
Ilustracje:Andrzej Polakowski
oraz:Irena Wyczółkowska (1941-2015)
Wydawcy:Wydawnictwo Siedmioróg (1993-2017) Oficyna Wydawnicza Promocja (2005-2006) Oficyna Wydawnicza Sygnatura
Serie wydawnicze:Wokół Nas biblioteka powieści młodzieżowej Polska literatura obyczajowa Wokół Nas - Siedmioróg Poezja Poezja - Siedmioróg
ISBN:83-7162-151-5 978-83-7791-592-9 978-83-88944-83-3 83-7126-151-5
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki liryka literatura literatura piękna opowiadania poezja powieści proza wiersze zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 23 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo