Letnia akademia uczuć: Pięć najważniejszych słów

Autor:
Hanna Kowalewska
Wydawca:
Zysk i Spółka Wydawnictwo (2003-2011)
ISBN:
978-83-7506-122-2, 978-83-7506-235-9
978-83-7506-783-5, 978-83-7506-851-1
Autotagi:
druk
powieści

W Annie i wodorostach, pierwszej części Letniej akademii uczuć, grupa licealistów wyjeżdża na obóz wędrowny do Bułgarii. Małgorzata, Bogdan, Agnieszka, Marcin, bliźniacy, Kaśkaů to tylko część bohaterów powieści, pełnej przygód, humoru i wakacyjnego luzu. Mają odmienne charaktery, zainteresowania i problemy, ale wszyscy chcą tego lata przeżyć przygodę nad ciepłym morzem. Powieść Pięć najważniejszych słów to druga część wydanej w 2000 roku Letniej akademii uczuć. Akcja pierwszej części pt. Anna i wodorosty dzieje się nad Morzem Czarnym, gdzie grupa licealistów przez kilkanaście słonecznych dni poznaje uroki lata w Bułgarii oraz przeżywa ciekawe przygody i perypetie uczuciowe. Letnia akademia uczuć 2 zaczyna się parę dni po powrocie z obozu, w skąpanej w deszczu Warszawie, w chwili, gdy bohaterowie wypełnieni są jeszcze wspomnieniami wakacyjnej wyprawy i z trudem przystosowują się do chmur, zimna, a przede wszystkim do innego, nudniejszego życia pod kontrolą rodziców. Ale czy na pewno to lato nie ma im już nic do zaoferowania? I co z uczuciami, które zrodziły się w Bułgarii? Czy Bogdan odnajdzie Annę? Czy związek Agi i Marcina przetrwa? Jakie tajemnice skrywa Wiesio? Czym zaskoczą Sara i Alan...? Znani i nowi bohaterowie, niespodziewane wydarzenia i nowe uczucia. Doskonała książka na każdą porę roku. (empik.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo