Wojenne dzieci:

przedstawienie kamishibai

Autor:
Urszula Ziober
Wydawcy:
Stowarzyszenie Zielona Grupa
Kreati Baj - Stowarzyszenie Zielona Grupa
ISBN:
978-83-946724-0-9
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Kochana siostrzyczko! Szukam Cię po całym świecie. Mam nadzieję, że ta wiadomość dotrze wreszcie do Ciebie. Podróżuję z polskimi żołnierzami. Jestem teraz w Palestynie, ale już wkrótce wyjeżdżam do Anglii. Będę tam na Ciebie czekał. Staś To list jaki otrzymała mała Wanda, która wcześniej w wyniku wybuchu II Wojny Światowej trafiła z rodziną na Syberię. Następnie dzięki amnestii miała szansę wrócić do Polski. Zostaje jednak rozdzielona z mamą, bratem i siostrą. Czeka ją samotna podróż z głębokiej Rosji aż do Indii. Oto niezwykle trudna, czasem smutna, ale też wypełniona zabawnymi anegdotami, historia polskich zesłańców, widziana oczami ośmioletniej dziewczynki. Wszystko przygotowane w takiej formie, aby nawet na tak trudny temat jakim jest wojna można było rozmawiać z dziećmi. Do opowieści kamishibai dołączona jest broszura, w której znajduje się dokładny scenariusz przedstawienia oraz dodatkowe informacje historyczne, które będą pomocne przy rozwinięciu tematu deportacji Polaków na Syberię. Kolejnym dodatkiem jest kartka pocztowa, którą można wykorzystać jako rekwizyt w czasie przedstawienia. Opowieść powstała w ramach konkursu grantowego Patriotyzm Jutra - dofinansowana ze środków Muzeum Historii Polski.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo