Nie mogliśmy pojąć, dlaczego...:

losy i przeżycia dzieci holocaustu

Wybór:
Anna Kołacińska-Gałązka
Wydawca:
Stowarzyszenie Dzieci Holocaustu w Polsce (2017-2020)
ISBN:
978-83-915787-9-7, 978-83-915787-9-7
Autotagi:
autobiografie
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
5.0

Wielka historia opowiedziana z perspektywy losów pojedynczych jej uczestników, ukazująca indywidualne przeżycia – jest łatwiejsza do pojęcia. Osobisty wymiar tragedii pozwala nam głębiej wniknąć w jednostkowe uczucia i doświadczenia. (…) Jestem ogromnie wdzięczna wszystkim Autorom tomu, którzy dzielą się z czytelnikami swoimi najtrudniejszymi, najbardziej bolesnymi doświadczeniami – konfrontując nas z bolesną przeszłością, prowokując do stawiania trudnych pytań i odnajdywania niewesołych odpowiedzi. Bo przecież czytelnik, mimo najlepszych chęci, także „nie może pojąć, dlaczego”. [fragm. recenzji prof. Barbary Engelking]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo